Krótka historia 190-tki
Mercedes Benz W201 (190) to pierwszy firmowy model klasy
średniej, produkowany od 1982 do 1993 z silnikami Diesla od 2,0 do 2,5 litra
oraz benzynowymi od 1,8 do 2,6 litra
Model ten został wprowadzony jako mniejsza alternatywa dla
większych limuzyn, który miał stać się niezawodnym i uniwersalnym środkiem transportu
zarówno dla młodszych odbiorców jak i dla szerszego grona klientów
190-tka stała się przełomem w motoryzacji tamtych lat za sprawą wprowadzonych rozwiązań
dotyczących ergonomii pojazdu oraz kwestii technicznych takich jak: kształt nadwozia, listwy, osłony czy konstrukcja
zawieszenia i oszczędniejsze silniki.
190-tka nazywana potocznie Baby-Benz charakteryzowała się
ograniczeniem gabarytu w stosunku do poprzednich modeli, a co najważniejsze
nastawieniem na wytrzymałość, wydajność i bardzo dobre osiągi w długim okresie
użytkowania
Mercedes Benz 190 jest samochodem stworzonym do codziennej,
bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy. Nie jest samochodem przeznaczonym do drogowych
szaleństw, a do eleganckiej i bezpiecznej jazdy. „Dziadek” potrafi jednak zaskoczyć.
Po dzień dzisiejszy można zaobserwować te modele poruszające się po naszych
drogach, co świadczy o wysokiej jakości technicznej tego pojazdu. Inną kwestią
jest dbałość właścicieli o aspekty wizualne, kondycję blachy i bieżącą
konserwację „środka” , jak również wymianę podstawowych części.
Wyposażenie wnętrza stanowi istotny element tego modelu.
Dostępny w różnych opcjach, zawiera mniej lub więcej dodatków takich jak
podłokietnik czy szyberdach jako droższy
wariant. Określenie kokpitu to „meblościanka” czy „kredens” z uwagi na
lakierowane drewno, którym wyłożony jest panel z pokrętłami temperatury, radiem
i skrzynią biegów. Na ten model należy patrzeć jako innowacje w dziedzinie
motoryzacji i podejścia do produkcji niezawodnych samochodów na tamte lata,
gdzie 190-tka zapoczątkowała wiele nowych rozwiązań stosowanych w późniejszej
produkcji samochodów osobowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz